Sunday, October 26, 2014

මෙවල් පිය අනුස්මරණය.......



ඊයෙ මෙවල් පිය අනුස්මරණ උත්සවය පැවැත්වුණා ළක්‍රිවී ජාතික කාර්යාලයෙදි... 1954 අවුරුද්දෙ මුලින්ම ලංකාවෙ ළමා ක්‍රිස්තු වීරයෝ කියල පටන් ගත්ත අපේ ළමා එකමුතුවෙ නිර්මාතෘ ප්‍රංශ ජාතික ෆීලික්ස් මෙවල් පියතුමා ස්වර්ගස්ත වුණේ 1984 ඔක්තෝම්බර් 28... මේ තිස්වෙනි අනුස්මරණය. 

මුලින්ම කතෝලික ළමයි වෙනුවෙන් ළමා සමිති පටන්ගත්තත්  පියතුමා මීරිගම පල්ලියෙ සේවය කරන කාලෙ ගොඩක් අන්‍යාගමික දරුවන් ඇවිත් පල්ලිය වත්තෙන් ඈත ඉඳන් මේ ළමා සමිතිය දිහා බලන් උන්නලු. ඉතින් ෆාදට හිතුණලු හැම දරුවෙක්ම දේව දරුවෙක්, මේක කතෝලික ළමයින්ට විතරක් සීමා විය යුතු නැහැ කියල. ඒ අනුව තමයි ළමා ක්‍රිස්තු වීරයෝ... ළමා ක්‍රියාකාරී වීරයෝ විදියට වෙනස් වෙලා තියෙන්නෙ... 

දැන් කිසිම භේදයක් නැතිව ඕනැම ජාතියක, ආගමක දරුවෙකුට ළක්‍රිවීය විවෘතයි. ඒත් භේදබින්න වෙන්නම බලන් ඉන්න වැඩිහිටි ලෝකය දරුවන්ට ඒ අවස්ථාව ලබා දෙන්න හරිම අකමැතියි.

මොන තරම් යහපත් චේතනා පෙරදැරිව වැඩ කළත් මේ සමාජය පුරුදු වෙලා තියෙන්නෙම අඳුරු කණ්ණාඩිවලින් ලෝකය දකින්න. ඉතින් අපි පතන නව ලෝකය දුර ඈත හීනයක් වෙනවා දවසින් දවසම..

මෙවල් පියතුමා නොවන්න මගේ ජීවිතේ වුණත් මේ තරම් සුන්දර එකක් නොවන්න තිබුණා... ඇත්තටම අපි මෙවල් පියතුමාට ණයගැතියි... 

උත්සවයේ වි‍ශේෂත්වයක් නොතිබුණත් අපේ පරණ ළක්‍රිවි සහෝදර පිරිසෙන් අල්පයක් හරි හමුවෙන්න ලැබුණු අවස්ථාව හරි වටිනවා කියල හිතෙනවා... 

ලස්සනම කතාව කළේ ප්‍රභාත් අයියා..

''මම ඉපදුණේ මහවත්තෙ.. ජීවත් වුණේ කූඹි කැලේ.. බැන්දෙ හැටේවත්තෙන්‍.. දැන් ඉන්නෙ වනාතෙ... මේ විදියට දෙපයින් හිටගෙන ඔයාල ඉස්සරහ කතා කරන්න මට ශක්තිය දුන්නෙ ළ.ක්‍රි.වී. ය...

මම ළක්‍රිවී සමිතියට බැඳුණෙ වයස හයේ හතේදි... ඕනැම කොල්ලෙක් වැරැද්දට පෙළඹෙන යොවුන් වයසෙ මම ළක්‍රිවී. අනුශාසක කෙනෙක්... කොලු නඩේ අතින් අතට ගිහිල්ල සිගරට් කොටේ මගෙ අතට ලැබෙද්දි මට හිතෙනවා සමිතියෙ ළමයෙක් දැක්කොත්, ළමයෙක්ගෙ අම්මෙක් තාත්තෙක් දැක්කොත් කියල.. ඉතින් මම ඒ සිගරට් එක උරන්නෙ නෑ පාස් කරනවා... ඒ විදියට ගොඩක් දේවලින් මාව ආරක්ෂා වුණා ඒ ළක්‍රිවිය නිසා....''

ළක්‍රිවීත් එක්ක කාලයක් උන්නු අපි කාට වුණත් කියන්න තියෙන්නෙ ඒ වගේ කතාවක් තමයි... 



No comments:

Post a Comment